Salonul de Mobila de la Milano-Designul in zilele noastre inseamna sa gandim viitorul - HubDesign
De ce Salonul de Mobila de la Milano nu este doar un targ comercial? Salone del Mobile este un sistem de conexiuni, creativitate si inovatie. In cadrul expozitiei de o saptamana, mai mult de trei sute de mii de oameni vin la Milano: antreprenori, jurnalisti, colectionari, intelectuali, critici, designeri, arhitecti, creativi, furnizorii de informatii.
677
post-template-default,single,single-post,postid-677,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Salonul de Mobila de la Milano-Designul in zilele noastre inseamna sa gandim viitorul

De ce Salonul de Mobila de la Milano nu este doar un targ comercial?

Salone del Mobile este un sistem de conexiuni, creativitate si inovatie. In cadrul expozitiei de o saptamana, mai mult de trei sute de mii de oameni vin la Milano: antreprenori, jurnalisti, colectionari, intelectuali, critici, designeri, arhitecti, creativi, furnizorii de informatii.

Se intalnesc in fiecare an, in timpul saptamanii de design, intr-un loc in care stiu ca vor fi intampinati cu o multime de oportunitati. Salonul este emotie, in primul rand, transmiterea pozitivitatii, entuziasmului, initiativei si veselie. Companiile care lucreaza in acest domeniu sunt mandre sa investeasca intr-un eveniment, care va fi in centru atentiei intregii lumi. Emotia consta in realizarea unui proiect care, la randul sau, va transmite emotii si empatie; organizatorii evenimentului lucreaza indeaproape cu toate companiile timp de un an pentru a le oferi cele mai bune platforme posibile.

Salonul este mult mai mult decat un targ comercial. Este o experienta globala, care atrage profesionisti direct implicati in acest sector, precum si oameni din afara domeniului. Toata lumea vrea sa participe la Salone, sa intre in contact cu oameni creativi, oameni inovatori, oameni care produc si oameni care cumpara. Companiile, sau cei care cauta tendinte, vor sa se afle in Milano, sa fie protagonistii Salone del Mobile. Acest lucru pune in prim-plan si designul virtuos – produsul – calitatea – inovarea – orasul – lantul valoric – care reflecta unicitatea Salonului de la Milano.

Acest proces virtuos este alcatuit dintr-o serie de parti esentiale, fiecare dintre acestea fiind o piesa importanta.

AFACEREA

Mai mult de 2000 de companii participa la Salone del Mobile (30% dintre ele, internationale), prezentarea produselor de mobilier variind de la clasic la design. In spatele imagini cunoscute deja, acestea afiseaza perfect pana la ultimul detaliu, activitatea fabricilor si reteaua de distributie. Aceasta retea industriala, acest sistem de fabricatie, a facut ca mici, foarte mici intreprinderi artizanale, sa poata sta alaturi de mari producatori, ceea ce creeaza o baza solida pentru un targ de succes.

Succesul Salone del Mobile se datoreaza in intregime sistemului de productie care sprijina acest lucru, permitandu-i sa prezinte produse si procese inovatoare la fiecare doisprezece luni. Afirmarea expozantilor Salonului si, prin urmare, a Salonului in sine, se bazeaza pe aceasta capacitate de inovare continua. Inovare in ceea ce priveste liniile, formele, pietele, abordarea si vanzarile, inovatia in comunicare, chiar si chestionarea unor marci, puncte de ancorare care nu i-si neaga istoria.

 

CALITATEA

Calitatea acestor zile inseamna o calitate durabila, care presupune o atentie deosebita a tuturor partilor procesului de productie – de la proiectare la dezvoltare industriala, planificare financiara si procesul de marketing si comunicare, pana la servicii post-vanzare.

Calitatea durabila nu consta doar in rezultatul verzi in sine, adica scaune din carton, sau cani de bambus. Designul durabil este un nou mod de a face afaceri care tin cont de sfarsitul vietii produselor, produse care, prin insasi natura lor, sunt vesnice, pentru ca sunt obiecte iconice.  Este un fel de design care cuprinde din ce in ce mai mult principiile circularei economiei si o mai mare constientizare ecologica, care ia in considerare un obiect mult dincolo de el, incurajand practicile de impartasire si reutilizare. Crearea designului in zilele noastre inseamna sa gandim viitorul, durabilitatea acestuia, nu doar in termeni de utilizare a materialelor, dar si din punct de vedere al proceselor de productie, sustinand certificarea si universalitatea,  recunoscand standardele de calitate in primul rand, dar si gandirea la designul care va dura in timp.

PROIECTAREA

Designerii si arhitectii, principalii actori, impreuna cu companiile, datoreaza faima lor partial Salonului si, partial, orasul industrial din Milano, care i-a intampinat si a crezut in abilitatile lor creative, a cultivat atat de multi mari arhitecti si designeri italieni, care au continuat sa-si lase amprenta, semnatura lor prestigioasa pe tot globul.

Marii maestri ai caror proiecte au fost lansate la Salone del Mobile, care au fost recompensati cu premii pentru design si isi pun acum amprenta in arhitectura din Dubai, New York, Beijing, Londra, Sydney, Tokyo, Chicago si multe alte orase internationale.

Invitatia de astazi de la Salonul de la Milano este adresata maestrilor, arhitectilor

si designerilor care au contribuit la succesul evenimentului, la cresterea performantei

marcilor si la evolutia orasului. Acum este momentul pentru Salon sa priveasca la

viitor si sa se angajeze din nou intr-un joc de echipa in care toata lumea are parte

de succes,in care accentul nu trebuie sa se limiteze doar la mobilierul prezentat, dar trebuie sa aiba in vedre si noile modele de design si arhitectura, un nou mod de gandire si planificare. Design care merge dincolo de lucruri, care priveste oamenii, nevoile unei lumi in schimbare, care cauta noi semnale, precum si la frumusetea si emotia in lucrurile mici de zi cu zi.

 

RETELELE

Retelele inseamna incluziune culturala, in primul rand. Vizitatori din mai mult de 160 tari se indreapta spre Salon. De asemenea, retelele inseamna incluziune spatiala (Salonul este raspandit si prin oras, in centru si in suburbii, prin diverse actiuni), includerea experientelor si noi forme de primire.

Share, este, fara indoiala, unul dintre cele mai folosite si abuzate cuvinte in acest moment, dar pentru Salon, acest lucru incepe cu dialogul sau cu orasul Milano, care nu exista fara Salone, asa cum nu poate exista Salone del Mobile fara Milano. Saptamana designului ofera marilor companii multinationale dintr – o varietate de sectoare, posibilitatea de a impartasi din sucesul lor.

Impartasirea ideilor, nevoilor, experientelor, schimbul de contacte reale, crearea de retele pentru a creste impreuna, inseamna a construi un proces virtuos in care abilitatile respective servesc la ajutorul reciproc, pentru a spori rezultatele pozitive pentru eveniment si pentru oras.

Milano este acum un oras international, alcatuit din mai multe dimensiuni diferite, iar deschiderea spre lume si dinamismul, sunt proiectate in moduri atat de diferite. Milano este capitala morala a unei tari frumoase si bogate in cultura – Italia – si a permis caracterului cosmopolit sa apara in ultimii ani, depasind industria pe care locuitorii ei au recunoscut-o intotdeauna. Milano a devenit „marele Milano”. In ciuda amprentei sale geografice mici, similara cu a altor metropole din intreaga lume, a reusit sa centralizeze o serie de excelente, care acum formeaza inima orasului in sine. Un exemplu minunat, care poate fi urmat si de alte orase cu pretentii de orase moderne.

No Comments

Post A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.